Lovefilm

publicerat i ;
Jag är som ni vet vid det här laget en Buzzador och har just nu möjligheten att buzza om lovefilm.se.
Först och främst tycker jag kanske att namnet på denna tjänst och websida är lite märklig. Jag tänkte inte på namnet som filmälskare.se utan mer som kärleksfilm.se. Titel nummer två kan få igång fantasin till lite andra delar av filmbranschen än vad som är meningen.
Jag antog att Buzza om detta mest för att få kolla på 4 filmer gratis och trodde inte att jag skulle uppskatta konceptet sådär jätte mycket.

Själva konceptet är nämligen att man hyr filmer via nätet som sen skickas hem till kunden i brevlådan. Man kan signa upp för olika medlemskap och just det jag testar är att man får hyra 4 filmer på en månad. Man får hem dem 2 och 2 och när man skickat tillbaka de första så får man nästa två.
Det som är riktigt positivt är att man får hem filmerna i ett kuvert och sen använder man samma kuvert för att skicka tillbaka dem i.
Jag trodde att detta skulle vara krångel, men otroligt smidigt.
Man får börja med att göra en lista på filmer man kan tänkas vilja se på deras hemsida. Sen kan man rangordna dem vilka man vill se först och vilka som skall prioriteras. Om det är någon film som inte finns inne så skickas någon av de andra filmerna man valt.
Jag kan inte annat än älska denna grej nu.
Vi åker och hyr en del film hemma som man måste lämna tillbaka på en viss dag annars blir det jättedyrt. Dessa filmer kan jag ha i en månad om jag nu skulle vilja det och inom den tidsramen är jag rätt säker på att jag skulle hinna hitta möjlighet att skicka tillbaka dem.
Japp.. jag kan inte annat vara än supernöjd.
Så jag rekommenderar alla som brukar hyra film att testa detta istället. Mycket smidigt.
Även er som laddar ner film tycker jag ska testa detta som alternativ. Visst det kostar lite, men är lagligt och så finns filmerna där när man är sugen att se en.

Kommentera inlägget här :