svacka

publicerat i ;

Jag har hamnat i en rejäl svacka, både med bloggandet och med mig själv.

Jag mår sällan dåligt nuför tiden.
I stort sett aldrig faktiskt.
MEN... det finns stunder i mitt liv som allt som inte är livsnödvändigt måste bortprioriteras för att jag ska orka vara mig själv.

Sjuk grej egentligen. Men för att jag ska orka fungera normalt så stängar jag av.
Jag vill vara med mig själv och min familj, allt annat blir jobbigt.
Det är som att kroppen stänger av funktioner för att jag ska fortsätta må bra.

När jag skriver det här inser jag hur sjukt det är. Det låter på det jag skriver precis som att jag mår dåligt. Fast det är ju det jag inte gör. Jag mår bra. Jag fokuserar på det och endast det. Det kommer på något vis automatiskt dessa nedstängningar. Jag gör det jag mår bra av resten struntar jag i.

Detta betyder att det finns en del som blir lidande. Här hemma är det främst tvätten som blir lidande. Sen blir andra relationer än de till min familj lidande. Jag är dålig på att höra av mig till folk som betyder mycket för mig annars också, men i dessa lägen orkar jag knappt ha någon kontakt alls...

Så jag ska försöka att komma ur detta snarast och försöka hålla mina relationer och bloggen levande.

Kommentera inlägget här :