Wohoooo

publicerat i ;

Idag körde jag återigen det konditions och styrketest jag körde för 3 månader sedan när jag började med min PT.
Då fick jag skräckresultatet att jag hade en fysisk ålder på 57 år. Jippie liksom!

Idag däremot blev det betydligt trevligare besked såhär dagen före semestern.

För 3 månader sedan sprang jag 2,4 kilometer på 18.07.
Jag var glad då att jag lyckades springa hela vägen.

Idag sprang jag 2,4 kilometer på 14.37. Helt enkelt betydligt bättre! Det sköna är att jag kände på slutet att jag förmodligen hade kunnat öka hastigheten lite.

Så på 3 månader har jag:

- Gått ner exakt 5 kilo.

- Förbättrat min tid på 2.4 kilometers löpning med 3.5 minut.

- Även förbättrat min styrka så att jag nu ligger på utmärkt på såväl bröst/arm styrka som på magstyrka.
Benen ligger fortfarande lite under medel men det kan nog bero på att jag fortfarande väger alldeles för mycket.

Nu ska jag köra hårt med min PT i 3 månader till tänkte jag. Då SKA min fysiska ålder matcha min aktuella ålder + att jag ska ha gått ner 5 kilo till.

Förmodligen helt realistiskt och jag känner mig riktigt peppad.

FAN VA JAG ÄR BRA!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena:

Fantastiskt! Heja dig!!

Kommentera inlägget här :