baka baka kaka

publicerat i Vardag;
Idag hade jag simskoleavslutning för mina simbarn.
Det är så härligt att se när de lärt sig så mycket under en termin.
Jag fick ett paket av en liten tjej i avslutningspresent och när jag kom hem ville såklart Leo öppna det. Han är helt tokig i paket nu. Det är tur att han fyller år på söndag.
I paketet låg en jättefin kökshandduk med ett muffinsrecept på och muffinsformar. Så fint! Leo blev helt lyrisk och bestämde direkt att han skulle baka precis som Totte i boken. Att han associerade ihop dessa två ting är helt galet.
Eftersom klockan var 19.45 och han vanligtvis går och lägger sig 19.30 så försöker jag snällt men bestämt säga att vi skulle baka imorgon.
Då tog han saker i egna händer och gick och drog fram stolen mot köksbänken och sa:
"Baka bulle Leo baka Totte, Mm Mm Mm Mm"

Då smälte jag såklart och satte igång med en sats muffins.

Sen var han tvungen att vara vaken tills de var klara så lilla herrn kom i säng klockan 21 och var världens lyckligaste! Ibland bara måste man lyxa till det.

Kommentera inlägget här :