Engelska

publicerat i Leo;
Leos första vecka på nya förskolan har gått fantastiskt bra.
Idag lämnade Totte vid 9 tiden och jag hämtade sedan vid 14.30. Det är i stort sett så långa dagar han kommer gå sedan så nu är han färdiginskolad.
Idag vid mellis hade han sagt sina första ord på engelska på förskolan. Hemma har vi övat ord och fraser och jag inser hur snabbt han snappar upp det. Jag kan bara tänka mig hur fort det kommer att gå nu när han inte hör något annat språk på dagarna.
Lexie har ett helt register av saker hon kan och som hon mer än gärna visar nu.
- Fnysa med näsan (går inte att förklara annat än att det är supergulligt!)
- vinka
- klappa händerna
- peka
- Blinka (flörta)
- ge puss (när man ber om det)
- Säga mjau och titta efter katterna (eller leta efter katterna när vi säger mjau)
Lilltjejen ställer sig upp mot ALLT nu och går efter gåvagnen och annat flera meter. Det kommer läskigt nog inte dröja allt för länge innan skruttan går. Jag hoppas att det tar någon månad iaf för jag börjar få fullt upp när båda busarna är på sina bästa (eller värsta) humör!:)
Nu ska jag snart hoppa ner i sängen. Jag har haft fullt upp idag!

Kommentera inlägget här :