jobb

publicerat i Ego;
Med tanke på att vi inte vet när vi flyttar än (vilket är sjukt jobbigt) så måste jag börja söka jobb lite försiktigt.
Jag började förra veckan med att skicka in mitt CV till två olika ställen. Ett korttids för barn med behov av särskilt stöd där jag jobbat tidigare. (För 10 år sen insåg jag när jag läste min CV. Jag börjar helt enkelt bli gammal.)
Sen även till en vikariepool som är väldigt bra.

I veckan hörde båda av sig och kallade mig på intervju. Så detta jobbsökande hade helt klart kunnat börja sämre.

Till vikariepoolen så skulle man ha med sig en pedagogisk idé som man ska presentera för dem. Det ska vara en lektionsidé eller en idé till aktivitet under en samling på försklola. När jag fick den informationen fick jag ont i magen. Jag har inte arbetat i skolan på alldeles för många år och kände direkt att jag skulle göra det lätt för mig genom att ge exempel på hur jag skulle genomföra en samling på en förskola.

MEN... mitt nya jag ska inte ta "the easy way out"!

Så nu har jag suttit och kommit på en rätt bra lektionsplanering om jag får säga det själv. Jag ska få dem att förstå vilken grym pedagog jag är.

Kommentera inlägget här :