språk och annat kul

publicerat i Leo;
Vilket fantastiskt väder vi har just nu.
Detta är livet!
Vad som är om möjligt ännu skönare är att jag kan gå in i stort sett vilken butik som helst och handla kläder i nu. Jag kommer i storlek Large eller 42 och det har inte hänt på ett bra tag. I love it!!!
Så idag har jag en sprillans ny Bondelid-klänning på mig som jag köpt för födelesdagspengar. Mycket nice så tack snälla Solveig och Familjen Eng!
Barnen gör utvecklingssprång var och varannan dag nu. Idag har Lexie stått själv utan stöd två gånger i över 20 sekunder. Lilla tjejen!
Jag pratar i stort sett bara engelska med Leo när jag hämtar och lämnar på pre-school och han förstår redan massor. Snacka om att barn är anpassningsbara! Det känns så fantastiskt och härligt att han kommer att få ett andra språk så pass tidigt. Han är en liten härmapa så han imiterar allt vi säger och för det mesta är det bara bra. Fast det kommer ju gånger då man hade hoppats på att han inte var en sån liten papegoja.
I morse så fick Totte och Leo frukost på sängen av mig för att de sov så länge och hade lite bråttom. Jag sa till Totte vad klockan var och då svarade han " Åh fan ". Sen sa Leo "Åh fan" med exakt samma röst och betoning som Totte i typ 10 minuter. hahaha Man får passa sig nu!

Kommentera inlägget här :