Tycka synd om mig själv

publicerat i Ego;
Okej... så när man var sjuk när man var typ 15. Eller nä... när man var sjuk när man inte hade barn, då tyckte man eller kanske bör skriva JAG synd om mig själv. Jag kunde ligga i soffan en hel dag och kolla på TV och bara känna mig så liten och ynklig.
När man (jag) är sjuk post motherhood så har jag knappt tid att vara sjuk varpå jag tycker synd om mig själv, den lilla stund jag faktiskt har tid att tänka på mig själv.


En bra sak med att ha börjat jobba är att när jag nu är sjuk så kan jag vara hemma från jobbet + att jag kan vara hemma utan barn. HERREGUD! Jag har faktiskt (eller hade faktiskt) kunna vara sjuk på riktit idag under 6 timmar.

MEN.. nu hör till ekvationen att vi ska flytta till USA om 1 månad. Detta får till följd att när jag för första gången på 2.5 år faktiskt haft chansen att vara sjuk ensam hemma i 6 timmar så har jag haft en jäklans massa annat att göra än att tycka synd om mig själv i soffan.

Jag kanske skulle tyckt synd om mig själv för detta, men jag känner mig rätt nöjd och tillfredsställd att jag fått ca 5 telefonsamtal ur världen och en massa abonnemang uppsagda. Jag har fått koll på lite bankgrejjer och sen har jag även lyckats få 4 maskiner tvätt tvättade och torkade.

Japp produktiv sjukdag! Det har trots en del att göra varit fantastiskt skönt att kunna känna att man kan få vara sjuk utan att behöva ha kontant uppmärksamhet på 2 små ettriga ungar.

Kommentera inlägget här :