Barnens utveckling.

publicerat i Barnen;
Det känns nästan skamligt illa att jag inte har tid att blogga just nu. Det känns som att jag missar att dokumentera massor av viktiga händelser i livet.

Framför allt i Lexies liv där det händer framsteg i utvecklingen för varje dag som går. Hon är helt fantastisk. En tjej med massor av energi och livslust som älskar att få umgås med människor runtomkring sig. Hon trivs alldeles ypperligt på preschool även fast det kan komma en hel del tårar när man lämnar på morgonen. När man kommer och hämtar på eftermiddagen är hon dock hur glad som helst och det syns att hon trivs som fisken i vattnet.

Hon pratar fortfarande inte så mycket. Eller hon pratar en himmlans massa men det kommer inte direkt lika många riktiga ord som ljud ur munnen. Hon säger mamma ett tveksamt pappa och Leo så att man förstår precis vad hon menar. Sen förstår man henne rätt bra för att hon visar vad hon vill. Ja för är det något hon har den här lilla damen så är det vilja och förmåga att få andra att förstå vad hon vill. Hon vet nämligen alldeles perfekt vad det är hon vill själv.

Hon går och springer och leker och sover.
Ja hon sover äntligen bra på nätterna. Har en tendens att ibland vakna lite väl tidigt på morgonen. Vi slutade med vällingen/ersättningen för ett par veckor sedan och det har gått toppen. Hon får en banan på kvällen om det var länge sedan hon åt middag och då klarar hon sig hela natten. Hon vaknar 5.30-07.00 men vaknar inte en enda gång mellan det så det måste vara godkänt.

Vår älskling Leo som bara växer och växer och pratar och pratar han har varit i en galet jobbig trotsperiod ett tag. Nu börjar det dock bli bättre. Som vanligt blir han dock otroligt orolig i perioder så han sover på en madrass på golvet bredvid mig. Där sover han oftast väldigt gott och känns harmonisk när han vaknar.

Tyvärr har vi fått jätteproblem med toaletteriet/potteriet. Det händer mer olyckor än någonsin och för någon vecka sedan började vi sätta på blöjan på preschool. När vi började med det så vägrade han ha kalsonger även hemma. Så då gick vi tillbaka helt till blöja under ett par dagar.

Nu vill han inte ha blöja utan bara kalsonger. Tyvärr säger han aldrig till när han behöver gå på toa längre så det händer fortfarande mycket olyckor. Mest bajsolyckor.....
Galet jobbigt både för honom och oss.
Men med tanke på att han inte vill ha blöjan nu så är det bara att kämpa på tycker jag.

Jag VET ju att han KAN!

Vår seattleflytt närmar sig med stormsteg. Som det ser ut nu så flyttar vi i slutet av november och jag förstår inte hur allt som ska fixas innan vi flyttar ska hinnas med...

NÅgot jag är otroligt glad för är att Leo lärt sig så pass mycket engelska. Han är så duktig lillkillen. Han pratar mycket och jag tror att han förstår mer än man kan tänka sig.
Lexie märker jag förstår massor också... hennes ord kommer nog att komma samtidigt på engelska och svenska nu.

Kommentera inlägget här :