Docksängen

publicerat i Barnen;

Lexie har de senaste dagarna blivit helt besatt av sina dockor som hon nu kallar för sina bebisar.
Det är otroligt gulligt och det värmer mammahjärtat att äntligen ha en liten tjej att köpa typiska tjejleksaker till. Lilltjejen har hittils i stort sett bara lekt med bilar som sin storebror och det har varit helt okej med mig. De dockor hon har har mest legat och skräpat och varken hon eller Leo har varit intresserade. Docksängen har stått i hörnet och jag har bäddat den varje gång jag städat.

Så helt plötsligt, utan att någon speciell händelse så är flickan nu tokig i dockor. Om någon försöker övertala mig om nu att det inte är skillnad på pojkar och flickor tror jag att jag blir tokig.

Leo och Lexie har haft samma förutsättningar när det gäller leksaker. Det har funnits bilar och det har funnits dockor och det har funnits djur osv osv. Jag har försökt leka med allt med båda barnen men Leo har struntat fullständigt i dockorna. Däremot tycker han att det är helt okej att laga mat, och vill gärna klä ut sig till prinsessa och liknande. MEN trots det så är det bilarna och flygplanen som är mest intressanta.

Lexie hon har sin storebror och gör allt som han gör, tills nu. Ett helt eget intresse-dockorna. Ja och Mimmi förstås. Lexie är nämligen helt tokig i Mimmi Pigg.

Nu har jag fixat Lexies rum. Det är inte helt färdigt men hon har en stor, härlig, mysig säng som jag ska pimpa upp lite innan den är klar. Sen har hon sina Mimmi på väggarna som hon älskar. Sen står nu alla hennes favoritleksaker i hennes rum. Även Leo har fått ställa upp sina favoritleksaker i sitt rum på sin nya hylla.

Båda barnen är mäkta stolta och det är så roligt att se. De utvecklas otroligt mycket båda två just nu.

Jag tror att det händer enormt mycket med Leo. Det visar sig bland annat genom att han börjat att bajsa på sig igen.
Mindre roligt och ibland tror jag att jag ska bli tokig. Det finns ingenting han kan protestera mot nu så jag lutar åt att när det är ett utvecklingssprång på G så kommer han i ofas. Han bajsar inte i byxorna varje gång, han bajsar på golvet ibland också. Jag förstår faktiskt inte riktigt hur han tänker. Det händer inte heller varje gång han behöver gå på toa och jag hittar inget mönster.

Jag hoppas att det är en kort fas, för den är inte rolig.

Det var ju meningen att detta inlägg skulle vara enbart positivt, så nu avslutar jag med ett par söta bilder på Lexie när hon ville bli bebis igen.


Kommentera inlägget här :