FF dag 1 av 30

publicerat i FitnessFighten;

Då var första dagen avklarad.

Det är lite meck att få ihop maten. Jag är långt ifrån van vid att väga och vara petnoga.
Jag är glad att jag har lyckats göra matlådor till i stort sett hela veckan för både mig och Totte.
Barnen är enklare och tar inte så lång tid att laga mat till.

Jag är glad att Leo har spring break denna vecka så att jag slipper stressa på morgonen.

Träningen är jag inte ett dugg orolig för. Jag är van vid betydligt längre cardiodel på passen jag kör. Det kommer att bli en stor utmaning att snabbt få upp pulsen på den korta tiden man har. Sen kommer jag nog inom några dagar öka på cardiodelen. I alla fall de dagar då jag inte kommer köra 2 pass. Styrkeövningarna känns rätt tråkiga men det ska bli kul att se var de kan ta mig någonstans.

Jag tror nog att det kommer att kännas bättre och bättre, men vi får väl se.

Sammanfattningen av dagen är ändå rätt positiv förutom att jag blev sjukt sugen på onyttigheter när vi åkte och handlade då jag var lite för hungrig.

Mat för mig handlar mycket om belöning och jag tror bara att jag måste ta mig ur det tänktet att belöna mig själv med mat.
Nu får jag fan ta och belöna mig med annat.

Kommentera inlägget här :