FF dag 14 och 15 av 30

publicerat i FitnessFighten;

Söndag har börjat betyda "laga mat dag" här hemma.
Allt för att det ska vara så enkelt som möjligt i veckan. Så nu har jag nog alla luncher fixade vilket är skönt.
Middagarna får ta upp lite mer tid i veckan då vi införskaffat en grill nu. Så middagarna kommer säkerligen att bli grillat, vilket är rätt nice.

I dag är jag helt slut i kroppen. Träningen börjar verkligen ta ut sin rätt nu. Övningarna blir dessutom jobbigare och jobbigare och med tanke på att man måste höja intensiteten i cardiodelarna hela tiden för att man får lite bättre kondition så blir det verkligen apjobbigt.

Jag brukar köra 3 gånger 10 cardio per pass. Egentligen är det vara 2 gånger 10. I dag kom jag inte upp i 85% av maxpuls på sista cardiodelen. Det var som att kroppen inte kunde ta i mer. Jag vart inte särskilt anfådd eller utmattad men musklerna vägrade köra hårdare.

Det positiva på passet var att jag lyckades höja ännu en nivå på löpningen. Nu springer jag 1 mile på ca 8.45 och på 10 minuter hinner jag ca 1.15 miles vilket är 1.845 km. De säger att ett bra mått på 10 minuter är att hinna 2 km så det är det jag siktar mot. Det kommer bli jobbigt, men nu är det bara 155 meter som saknas!

På rodden där jag läst att man ska hinna ungefär 2000 meter på 10 minuter så hinner jag betydligt längre beroende på när i passet jag lägger den rodden i passet. Crosstrainern matar jag bara på, det är galet jobbigt det också.

Det jag känner efter den här månaden är att jag måste öva upp min uthållighet. Jag vill våga mig på att springa en mil i bra tempo. Förhoppningsvis så finns både viljan och orken efter det här. För en sak är säker jag har förbättrat mig enormt under dessa första 15 dagarna.

I morgon blir det träning innan dagen drar igång för resten av familjen men sen....
Sen har jag bokat in mig på en 90 minuters helkroppsmassage. Det tycker jag att jag är värd, och min kropp också.

Kommentera inlägget här :