FF dag 19 av 30

publicerat i FitnessFighten;

Nu är motivationen och styrkan tillbaka!

Shit va bra det gick på träningen idag. (det måste varit de där två chokladbitarna i tisdags;) )

Det blev eftermiddagsträning idag vilket är ovanligt. Jag kan lova att jag nog är mer gjord för em träning än den tidiga morgonträningen. Kroppen svarar snabbare och huvudet är piggare, och kroppen även lite mer uthållig.

Jag började första cardio delen med ett löppass med intervaller. Det har jag inte gjort på länge så jag körde 1,5 minut på 6,7 och 30 sekunder på 7.5. Jag har ALDRIG kört så snabbt som 7.5 miles/hour så det var en utmaning. Det roliga var att pulsen håller sig på samma nivå som när jag körde på 6.0 förut.

Sen första delen av styrkan där sidoplankan gick helt galet bra idag.

Sen vågade jag mig upp på löpbandet igen. Jag har legat på 7.0 på löpbandet när jag kört nu de senaste dagarna, men aldrig på andra delen cardio. Jag hade tänkt lägga mig på 6.8 för att jag var rätt trött, men väl på bandet så ökade jag till 7.1. Inget fegande här inte. Redan efter 2.5 minut var jag helt slut. Jag bestämde mig för att klarar jag 5 minuter får jag vara nöjd. 5 minuter gick, 6 minuter och då kände jag att vid 7 minuter minskar jag. Men då insåg jag att jag var nära att slå mitt PB på 1 mile, så jag körde på.

1 mile sprang jag förbi på 8.27. (1 minut och 15 sekunder snabbare än för 8 veckor sedan!) Jag fortsatte hela vägen på 10 minuter och är nu bara ca 100 meter ifrån 2 km på 10 minuter.
Om 10 dagar är det jag som klarar det!!!

Resten av passet gick lika bra. Jag kom upp bättre i puls på rodden idag på tredje cardiodelen. Jag kunde ligga på 85% av maxpuls i 10 minuter vilket var MÅNGA dagar sedan jag klarade på rodden.

Jag har fått en ny kropp, mitt i en apjobbig träningsperiod.

Jag vet inte hur många av er som egentligen är intresserade av att läsa det här, men jag måste skriva ned detta för att komma ihåg hur bra jag känner mig.

En riktig AHA upplevelse idag var när jag sprang på löpbandet som har en TV monitor i sig. Jag kollade på musikvideos och mellan två så blev skärmen svart och jag såg mig själv i reflektionen på monitorn. Jag såg inte den här överviktiga tjejen som försöker springa till förbannelse. Jag såg en atlets överkropp. Det är något med att nyckelbenen börjar synas. SJUKT skönt kändes det.

I morgon är det dag 20, vilket innebär vägning och mätning. Sen återstår bara 10 dagar, bara 1/3.

Kommentera inlägget här :