FF dag 20 av 30

publicerat i FitnessFighten;

Nu börjar det likna något. Bara 10 dagar kvar!

Jag börjar bli lite uttråkad på den här träningen. Själva upplägget fungerar perfekt för mig men nu skulle jag vilja börja utveckla övninarna lite på mitt eget sätt. Lägga fokus där jag känner att jag behöver fokus osv.

I morse blev det pass med min PT Chase. Han hade dessutom en kille som också är PT som gick sitt sista pass med annan PT innan han fick börja köra med egna kunder. Så idag hade jag två egna tränare mellan 6.30-7.30.
Det kändes lagom lyxigt och jag körde några riktigt bra styrkeövningar med dem.

Jag kommer förmodligen fortsätta med Chase 1 gång i månaden i höst. Han ska få göra ett styrkeprogram som jag kommer köra typ 3 gånger i veckan. Sedan kommer jag utöver det köra 2 rena cardiopass i veckan.
Målet är att köra 5-6 gånger i veckan. Jag ser redan fram mot det. Men innan det så är det slutet på fitnessfighten och sedan en vistelse i Sverige där det kommer bli träning, men inte riktigt som här kanske.

Att det är så få dagar kvar nu känns rätt lagom. Jag kommer nog inte vara vinnaren av fitnessfighten April men som jag skrivit tidigare så har det aldrig varit mitt mål. Mitt mål är att ta tillbaka makten över mitt eget liv. Vissa dagar ser jag förändringen som skett på denna korta tid. Andra dagar ser jag fortfarande bara den där överviktiga lata tjejen som försöker förgäves. Det sitter mycket i huvudet, om inte allt.

Jag kommer ta med mig så otroligt mycket från den här resan. Jag har definitivt ändrat mitt sätt att se på mat. Nu är det bränsle som ger min kropp energi för att orka träna och leva. Förut var det ljuset i livet.
Till viss del kommer jag fortfarande ha kvar min syn på att riktigt god mat och vin kommer vara ljust och glatt, men kanske lite mer lyx. en lyx jag kommer unna mig mer sällan.

Jag kommer aldrig kunna vara en renlevnadsmänniska som endast äter det som är bra för kroppen och bara gör det som är bäst för hälsan. Däremot kommer jag nog att kompensera intag av mat med träning. Jag kommer tänka efter både en och två gånger innan jag stoppar in det där lilla extra i munnen.

ÄR DET VÄRT DET?
Den frågan kommer från och med nu vara ständigt närvarande.

Efter två pass på gymmet denna dag är jag nu HELT slut. Nu ska jag sova och hoppas att jag vaknar som en solstråle i morgon!

Kommentera inlägget här :