FF dag 23 av 30

publicerat i FitnessFighten;

EN VECKA KVAR!!!
Helt galet.

Jag kan inte förstå att jag i stort sett gjort dessa dagar helt perfekt.
Ja visst hade jag en liten fuskkväll med två bitar choklad och en halv latte...
Och kanske hade jag i 1/2 matsked sweetchilli i hamburgerdressingen igår.

Men helt seriöst. Ni som känner mig, det här en bragd för mig. Jag tycker nästan att jag borde få någon slags bragdmedalj.

De senaste tre dagarna har löpningen gått åt fanders. När jag tagit upp tempot till där jag hör hemma nu för att maxpulsen ska ligga på 85% då känns det som att jag ska dö. Jag har försökt varenda mantra som "no pain no gain", "winners don't give up, loosers do" osv osv osv osv. MEN... efter 5 minuter på löpbandet igår så var jag tvungen att vila. Jag blev så FÖRBANNAD på mig själv, sänkte tempot och körde de sista 5 minuterna sen på ren ilska.

I morse bestämde jag mig för att köra intervaller under dessa 10 minuter. Precis som jag gjorde de första 5 dagarna.
Det blev 1,5 minut på 6.5 och sedan 30 sekunder på 7.5. Tack vare detta ökade pulsen under de snabba intervallerna så pass mycket att den inte sjönk under 85% under de lite mindre snabba intervallerna.

Resten av passet gick som det skulle. Körde bara 5 minuter på min tredje och sista cardiodel idag med tanke på att jag har tennis ikväll. Det är sällan särskilt ansträngande, men det krävs lite ork för att palla med.

Totte tog en bild på mig igår. Jag tror fortfarande att den är tagen ur en väldigt bra vinkel eller något för jag kan inte förstå att det är min kropp på bilden.
Jag vågar inte dela med mig av den än.... men dag 30 ska ni få se. Det lovar jag!

Kommentera inlägget här :