Påsk 2012

publicerat i Seattle;

Denna påsk har varit så olika alla mina andra påskar någonsin på så många olika sätt.

Dels är vi inte i Sverige, inte med våra familjer + att vi inte äter något onyttigt.
Det hade kunnat låta som ett recept "for disaster".

MEN vi har lyckats ha en helt underbar påsk.

Jag tror att det underbara väder vi haft har hjälpt till att inte få mig och Totte att inte deppa ihop totalt för att vi inte får äta godis. Så tack för det vädergudarna.

Barnen har dock fått massor av snask och tyckt att påsken var härlig tror jag.
Förutom godis fick de badkläder och strandleksaker till Hawaii. Leo pratar hela tiden om vad vi ska göra på stranden. Åhhh vad vi längtar!

Fredagkvällen spenderade vi med 3 andra svenska familjer hemma hos oss. Jag hade gjort lite påskmat och lite påskägg till alla barn. Det blev en rätt lagom kväll på alla sätt och vis. Jag klarade min "diet" galant och tjuvåt inte någonting.

I går var vi mest ute och njöt av det underbara vädret. Vi åkte till Marymoor Park och tittade när gubbar flög radiostyrda flygplan. De har en klubb där som Totte såklart ska gå med i.
Lexie sov, Leo och Totte tittade på flygplan och jag solade. Perfekt kombination.

I dag har vi njutit ännu mer av det fina vädret. Vi var på egg hunt i en park precis vid Tottes jobb. Alla 0-4 åringar fick springa ut i ett hav av chokladägg och plocka så många de kunde. Helt fantastiskt!
Leo lyckades väl fånga åt sig 20 ägg kanske tillsammans med alla andra barn och Lexie som var lite långsammare hade tur att det gick flera volontärer och kastade ägg till de mindre som inte lyckades få några. Så Lexie kunde stå på samma ställe och så kom någon snäll person och kastade lite ägg framför henne.

Det var över 20 grader varmt här idag så vi passade även på att gå ner till vattnet och njuta lite.
Sånt här väder vill jag ha JÄMT!



Kommentera inlägget här :