Träning

publicerat i FitnessFighten;
ojojoj vilket galet bra träningspass jag körde nu på eftermiddagen.

Jag vet inte om det var det faktum att det var eftermiddag och inte på morgonen när jag precis stigit upp ur sängen. Eller om det var för att jag kände att jag var tvungen att ta i för att jag betalade någon för att ta hand om mina barn. Eller om det helt enkelt är så att jag blir mer och mer fysiskt och mentalt stark.

Jag har nu dragit slutsatsen att det är en kombination av allt.

MEN SJUKT BRA GICK DET!

Kroppen känns helt tömd på energi.
Trots det så orkar jag städa och fixa. Så härligt.

I dag var första träningspasset sedan min tid som elitsimmare som jag fick den här vinnarskallen så att allt annat försvann. Tidigare har jag tävlat mot folk brevid mig i smyg men ändå haft känslan i kroppen och huvudet att det är jobbigt och tungt och jag är inte bra nog, osv osv.
Nu var det dock som att allt annat försvann och jag skulle bara vinna. Kroppen kände jag överhuvudtaget inte. Klockan tittade jag inte på. Jag var bara närvarande i stunden och körde för allt var kroppen tålde. Vad jag skulle vinna är en helt annan fråga, för det har jag ingen aning om.
Jag är inte med i FF för att vinna den. Det känns övermäktigt.

Just nu tävlar jag kanske bara mot mig själv. Mitt forna jag och nuvarande jag för att vinna priset - mitt framtida jag!

Kommentera inlägget här :