Äntligen frisk

publicerat i Ego;

Idag har jag haft en underbar dag. En sådan dag då det känns som en oerhörd lyx att få möjlighet att vara hemmafru och ta hand om mina barn.

Leo var på preschool mellan 9-13 och Lexie fick vara på barnpassningen på gymmet mellan 9.30-11.30.
Jag körde ett bra träningspass och kunde duscha i lugn och ro innan jag ock Lexie åkte hem och åt lunch, sen var det bara till att ge sig iväg och hämta Leo.

Eftermiddagen har vi spenderat med att sjunga och spela. Jag har haft ro och spela piano för första gången på flera år känns det som. Så fantastiskt skönt!!!
Jag kom även på mig själv att vilja sjunga... det var inte igår.

Ja kanske kommer kroppen komma igång ordentligt nu. Jag har lite målkläder i garderoben som jag packat upp ur flyttkartonger nu. Till sommaren ska dessa kläder på, så är det bara.
Även vågen (min stora skräck) packades upp i går kväll. Jag tvingade mig själv att ställa mig på den och det var inte i närheten så illa som jag hade trott.

Jag var ganska säker på att jag skulle ha gått upp melan 5-7 kilo, men endast 2 kilo hade vikten ökat med. Jag vet att mycket av mina muskler har bytts ut mot fett och det märks framför allt på magen. MEN... 2 kilo jobbar jag bort snabbt!

NU GÄLLER DET!

Kommentera inlägget här :