Date night

publicerat i Seattle;

I går var det dags för date night för mig och Totte. Tack vare Julias och Williams snälla mamma som ställde upp som barnvakt så fick barnen leka med sina kompsar och jag och Totte fick lite egentid. TACK AMANDA OCH DANIEL!

Vi var på en fonduerestaurang som heter The melting pot som jag hade hört mycket om. Jag hade mycket förväntningar och upplevelsen översteg faktiskt alla. Det var fantastiskt gott och samtidigt var det roligt att göra något annorlunda än vad man är van vid när man går på restaurang.

Jag drack 3 fantastiskt goda champagnedrinkar och kände mig lagom glad och alldeles för mätt när vi åkte från restaurangen för att hämta barnen. Väl hos barnen så blev vi bjudna på lite mer att dricka och satt och pratade i två timmar innan vi tog våra sovande korvar och åkte hem.

I morse när jag vaknade mådde jag INTE bra. Baksmällan var ett faktum och jag försökte göra vad jag kunde för att vakna till liv och fixa iordning mig och barnen innan vi var tvugna att åka. Jag hade bokat in mig på en 90 minuters deep tissue massage idag på förmiddagen och den fantastiska idén kändes inte riktigt lika underbar längre i den dagsformen jag hade.

Barnen och jag kom iaf iväg till preschool och till barnpassningen och till slut till SPAt. Väl där började jag känna mig bättre och massagen kändes som en bra idé igen.
MEN...under massagen började jag känna mig varm och uttorkad och jag kunde inte riktigt njuta till 100%. Tyvärr.
Väl efter massagen mådde jag riktigt kasst. Kroppen kändes bra men fyyy vad jag mådde dåligt.
Efter ca 2 liter vätska och ett äpple så började jag må lite bättre.

Nu har vi varit hemma hela eftermiddagen och bara myst och tagit det lugnt. Nu mår jag bättre men kvällens träning ställer jag in.

Jag frågar mig idag om de 3+3 glasen igår var värt det... och jag kan konstatera... NEJ!!!
Men kul hade jag och i stunden var det väl värt det, men inte idag.
Nästa gång ska jag försöka tänka på morgondagen också.

hehe... WHO AM I KIDDING!:)

Kommentera inlägget här :