Fantastiska helger

publicerat i Seattle;

Helger är fantastiska här borta.
Vi har absolut inga måsten utan gör bara det som faller oss in. Både barnen och vi föräldrar är totalt avslappnade. Det känns verkligen underbart och vi tar verkligen vara på varenda minut.

Veckan avslutades med skönt danspass på Pro Club för min del. Det är en riktigt bra start på helgen. Det ger mig en massa energi och den lilla egentiden gör att jag inte vill hellre än att ägna resten av helgen åt min familj.
Annars har den här veckan varit rätt seg. Jag mår lite märkligt just nu, vet inte riktigt vad det är. Jag mår toppen mentalt men rent fysiskt är det något som är lite knas i min kropp. Jag tror kanske att det kan ha att göra med den omställningen som sker just nu med mina regelbundna besök hos kiropraktorn. Jag ser själv ingen skillnad på min hållning men kiropraktorn säger att det märks på kroppen när han justerar att det är skillnad.
Kanske, kanske inte. Håller det i sig ska jag gå till doktorn och ta lite prover tror jag.

Jaja nog om det.

Träningsveckan har varit riktigt bra. 4 pass har hunnits med och det som är så skönt är att jag känner mig så säker i att träna själv nu. De 6 månaderna jag hade med min PT hemma har gjort det så mycket enklare att träna själv.
Det blir 2 gympass i veckan och då fokuserar jag ganska mycket på löpning och styrka, 1 simpass där jag mest försöker jobba på att orka längre sträckor. Kör lite intervaller som jag bygger på för varje pass.
Sedan danspasset på fredagar är bara ren lycka med svett som bonus!

Jag orkar inte ens riktigt bry mig om vågen längre. Självklart vill jag att kläderna ska sitta bättre men jag är återigen tillbaka i lyckan av att bara känna att kroppen svarar så bra på träningen.
Jag kan säga att jag dessutom njuter av att vara snabbast i en simbassäng. Fanns en gång i tiden då jag kämpade för det varje dag. Nu känns det rätt skönt att jag fortfarande kan vara det. Visserligen så vet jag inte vad någon av de andra har för träningsbakgrund men det skiter jag fullständigt i. Jag tycker det är kul att krossa vältränade killar i en bassäng och få dem att känna sig lite dåliga. MOHAHAHA!

I dag har vi bara njutit av kvalitetstid med familjen. Vi åkte först till ett café där det fanns jättefint lekrum för barnen. Eller det kanske mer är ett lekrum för barnen med möjlighet för föräldrarna att fika. Oavsett vilket så var det riktigt härligt både för oss och barnen.

Sen åkte vi och köpte en ESPRESSOMASKIN! Äntligen!!!

Nu ska vi bara ta det lugnt, kanske åka och köpa lite lördagsgodis till kidsen snart.

En bild från idag på det mysiga caféet och en bild från tidigare i veckan då barnen äntligen fick sitta på sina älskade bobby cars igen!

Kommentera inlägget här :