Preschool

publicerat i Barnen;

Idag var vi och tittade på ännu en preschool för barnen.
Den ligger lite längre bort än den senaste som jag tyckte var bra men den är totalt annorlunda än en vanlig amerikansk förskola.

De lägger inte särskilt mycket fokus på det akademiska som många andra förskolor, utan barnen får lära genom att leka utan för mycket styrda aktiviteter. Förskolan ligger dessutom i samma lokaler som en känd gymnastikförening så 1 timme varje dag har de tillgång till gymnastiksalen som är en riktigt proffesionell sal med allt en riktig gymnastikförening kan behöva.

Leo och Lexie var med under timmen i gymnastiksalen idag och Leo ÄLSKADE det. När jag frågade honom om han ville vara där själv någon dag utan mamma så sa han dirket att han ville vara där själv. Innan har han blivit jätteledsen när jag frågat om han vill gå till preschool. Så detta är lovande.

Tanken var att Leo skulle vara hemma med mig tills efter sommaren men då vi kan testa en vecka för 40 dollar så får Leo testa redan på fredag och sen nästa vecka.

OM han gillar det och det fungerar bra med lämningar och hämtningar så får han nog börja redan nu!
Jag tror att det skulle vara jättebra för honom och sen även bra för Lexie att få lite egentid med mig och få möjlighet att göra lite saker på hennes nivå för en gångs skull. Det är svårt att fokusera på Lexie när Leo mer är den som tar för sig och styr.
Till exempel så ska Lexie få gå på simskola, något jag inte kan göra när jag har båda barnen.

Lexie fullkomligt älskar att bada så jag tror att det kommer att bli bra.

Vi får se vad som händer, men just nu känns det rätt lovande!

Kommentera inlägget här :