regnet har återvänt

publicerat i Seattle;

Jag sitter framför brasan och försöker njuta av att göra just ingenting. Lite svårt när barnen gör bus och sen lite bus och sen ännu mer bus!
Vi har haft en bra dag med bad, cooking class och sen lite lek för Leo, Lexie och kompisen Julia på McDonalds. De fick springa av sig och idag behövde Leo tydligen skrika av sig för han lät hela tiden där inne. Det var nästan så att jag önskade att han inte var min son ett par gånger. Leo borde alltså vara SUPER trött, men han har slutat vara trött på dagen. Det är oftast inte några problem att lägga honom på kvällen vilket är skönt. Men för mig skulle det vara skönt om han ville ta det lite lugnt någonstans mitt på dagen.

MEN.. han har energi så att det räcker och blir över. Vi har kommit över den värsta perioden av lek med Paddan för hans del också. I vårt temporary housing och i början av tiden i detta hus så kunde han sitta med iPad i timmar i streck. Tog jag bort den så gjorde han bara dumheter och bara skrek tills han fick den tillbaka.

Nu kan han sitta med den i typ 20 minuter och sedan vilja göra någonting annat vilket är fantastiskt bra. iPaden är värdefull vid vissa tillfällen men när den blev något substitut för hans napp eller vad det nu kan ha varit då höll jag på att bli tokig. Jag kände mig som världens sämsta mamma!

Nu behöver jag inte oroa mig över det!

Totte skulle komma hem "tidigt" idag så jag hoppas på middagssällskap.
Vore trevligt för omväxlings skull.

När regnet återigen har tagit sitt grepp om Seattle så kan det passa bra att tänka på de fantastiska dagarna vi precis haft.


Kommentera inlägget här :