Shiba

publicerat i Seattle;

Jag har haft en riktigt jobbig dag med tankar som flugit åt både det ena och det andra hållet. I dag är det min mammas födelsedag. Jag har ingen aning om varför men det var sjukt jobbigt på något sätt.

Dagen som sådan var dock bra och vi har gjort mycket roliga saker jag och barnen. Vi avslutade dessutom dagen på ett riktigt bra sätt med middag på en härlig italiensk restaurang tillsammans hela familjen.

Efter middagen åkte jag och tränade även fast jag verkligen INTE var sugen på att träna. Eller det var kanske inte det att jag inte var sugen på att träna, utan att jag mest var extremt trött så att jag bara ville ligga hemma. MEN jag trotsade tröttheten och gick och simmade och det kändes sjukt bra.

2500 yards = ca 2300 meter. Rätt bra för att vara tredje simpasset måste jag säga.

Sedan hände något sjukt nu på kvällen som vände den här dagen till något rätt bra i mina tankar.

Jag har växt upp med hund och rasen vi haft i hela mitt liv är Shiba. Inte en särskilt vanlig ras och jag har visserligen sett 1 här i USA men inte mer än så. På väg till gymmet så var en man ute och gick med 2 stycken helt fantastiskt söta små Shibas och jag höll typ på att köra av vägen för att jag tittade lite för länge på dem.
Min mamma hade en shiba tatuerad på armen så därför så tyckte jag att det var en rätt passande dag att se de där två promenera på trottoaren.

Sedan när jag kom hem så gick jag in på Seattle Times hemsida vilket jag gör kansek 2-3 gånger i veckan. Där på förstasidan så var det några classifides annonser uppe. Typ köp och sälj sidor....
Där var 2 stycken fantastiskt söta Shiba valpar till salu som bor typ precis där vi bor.
HELT SJUK!
Snacka om att jag blev sugen på att ringa dem direkt och åka och titta.
Fast... skulle jag åka och titta skulle jag åka därifrån som ägare till en av de där små skönheterna, och en hund är definitivt ingenting familjen Liberto behöver just nu.

Aja... jag får nöja mig med dessa skönheter!

Kommentera inlägget här :