TGIF!

publicerat i Vardag;

Jo nog är det skönt att det är fredag trots att veckan gått väldigt fort.
Nu är alla våra grejer på plats och det känns både fantastiskt och lite läskigt. Jag fick hemlängtan ordentligt när jag kände doften av våra lakan när packade upp dem.

Jag hoppas att den där känslan av saknad snart ska bytas ut mot lite trygghetskänsla av att faktiskt alla våra ting finns på plats.

Jag har packat upp och packat upp och packat upp idag. Nu har jag tagit en paus, förmodligen paus för resten av dagen. Jag har äntligen lite tid framför datorn medans barnen roar sig med lite iPad underhållning.

Leo har varit på sin nya preschool idag. Han var glad när jag lämnade honom och överlycklig när jag kom och hämtade. Inte för att jag kom utan för att han hade haft så roligt. Han har berättat vad han gjort idag och sen sa han att preschool hade gjort köttbullar till honom.
MEN... köttbullarna var det ju jag som fixat i morse. Nackdelen med denna preschool är att det är upp till föräldrarna att ta med lunchlåda och förmiddags snack.

Idag blev det äpple till förmiddags snack och till lunch ett litet ihop plock av köttbullar, ost, macka och festis. Köttubullarna och mackan var slut men osten hade han lämnat kvar. Det är lite roligt att man får hem lådan med maten igen för då ser man ju exakt vad de ätit. Rätt bra egentligen!

Nu ska jag och barnen fortsätta lata oss i sängen, om en timme ska jag hämta Totte och sen blir det Burlesqueklass ikväll igen. I can't wait med tanke på att jag varit sjuk hela veckan.

Kommentera inlägget här :