Brandövning

publicerat i Vardag;

Ett sätt att snabbt bestämma sig att flytta ur nuvarande bostad till nästa är att lyckas sätta igång brandlarmet i lägenheten på kvällen. Ja, då känner man sig liksom lagom pinsamt misslyckad, framför allt med tanke på att vi tydligen bor i en lägenhet där alla brandlarm på samma våningsplan är ihopkopplade så att allas brandlarm går igång....

Jaja.. efter lite dramatik på 4th street där vi skrämde vettet ur både oss själva och barnen så har vi alltså bestämt oss. Vi flyttar till vårt hus på söndag. Lite spartanskt levene blir det de första veckorna med tanke på att vårt bohag inte behagar dyka upp förrän tidigast den 24 januari.

Vi fixar så att vi har någonting att sova på, äta på, laga mat på, någonting att titta på, och sist men inte minst någonting att sitta vid när vi äter. Med de i-lands lyxsakerna så kommer vi klara oss galant tills våra kära ägodelar anländer till huset.

Efter en alldeles för lugn och lat dag igår har vi idag hunnit med betydligt mer.

- Styrketräning hemma på morgonen (endast jag utförde detta).
- Lek med svenska lekgruppen (mest fika för min del)
- En tripp till Fred Meyer där jag införskaffade nödvändigheter till blivande hemmet. (Med en bajskatastrof för ovanlighetens skull, inte av mig men av Leo!)
- Nu har vi kommit hem och barnen sitter med varsinn iPad och underhåller sig själva. (Jo ni såg rätt, varsinn iPad, jag VET hur illa det är och hur bortskämda de är!) (för att få det att verka lite mindre hemskt så kan man säga att den ena är Tottes och den andra min..... är det bättre!?!)

Hmm.. jag vet hur vissa av er sitter där hemma nu och verkligen verkligen vill veta hur brandlarmet gick igång.
Väldigt odramatiskt, Totte knaperstekte julskinka!:)

Kommentera inlägget här :