Cooking class

publicerat i Vardag;

Idag började Leo tillsammans med sin kompis Julia på en cooking class. Min lilla sötnos har gjort en kyckling wok helt själv. Nästan i alla fall!

Han skar morötter, broccoli, kyckling hällde i teriyakisås och till sist lite nudlar. Sen bar han iväg med det till en microvågs ugn innan det blev dags att äta.

Lilla skrutten, han kommer säkert bli en mästerkock någon gång i framtiden, det kanske inte syntes än men det verkade som han gillade det.

Idag fick Lexie vara hemma med pappa som ändå jobbade hemma för att vi väntade leverans av en torktumlare. Nästa gång får hon nog vara på förskolan på gymmet. Det var rätt skönt att kunna lägga 100% fokus på Leo för en gångs skull. Han behöver nog det en gång i veckan.

Jag och Totte hann med ett skönt träningspass på morgonen också. Jag är inte alls så ur form som jag trodde att jag skulle vara efter detta lite väl långa träningsuppehållet. Nu är det bara att köra hårt så att jag kan komma tillbaka på samma status i kroppsform som jag var för 4 månader sedan. Det blir nog ett rätt hårt slit, men då kan jag äntligen fortsätta vägen nedåt i storlek.

Jag har ingen annan än mig själv att skylla för denna onödiga viktuppgång. Nu får jag bannemig bita i det sura äpplet och plåga mig själv lite. Träningsmässigt tror jag inte att jag kommer behöva plåga mig, jag njuter av varenda svettdroppe som faller, men med maten....

Sorry att jag tjatar om detta.... det känns bara som att jag måste skriva ned det för att på något vis uppmärksamma vad jag själv håller på med.



Kommentera inlägget här :