Kiropraktor och Sovrum (Inte samtidigt dock!)

publicerat i Ego;

Jag känner mig som en ny människa idag.
Jag kom iväg till Kiropraktorn som får jår informejtjon var fantastisk!

Jag fick börja med att förklara mina problem vilket låter enkelt, det är det inte. Inte ens på svenska är det lätt, än mindre på engelska. Han förstod rätt fort att jag hade stora problem. Han gick igenom kroppen och kände och klämde och sa direkt att han vill röntga (vilket de gör för att inte kunna bli stämda sen ifall att det fanns någon fraktur någonstans). Vanligtvis röntgar de bara första besöket och väntar med behandling till nästa.

Han insåg dock att jag behövde hjälp direkt så han gick och framkallade bilderna fort så att han bara kunde utesluta frakturer för att kunna knaka mig.

Jag har ALDRIG varit med om så mycket knak och brak i min kropp, överallt knakade det och brakade det. Jag kände mig lättare efteråt och än har inte huvudvärken kommit... så vi får väl se om det håller sig bättre tills på torsdag när jag ska tillbaka.

Däremot sa han att mina röntgenbilder visade att mitt huvud är alldeles för långt fram vilket påverkar hela hållningen och att det förmodligen är därför jag har så fruktansvärt ont nu. Jag fick en stretchingsövning som jag skulle göra till på torsdag, sen på torsdag ska jag få ett ordentligt behandlingsprogram som jag själv kommer att bygga på med träning jag vet fungerar. Jag måste arbeta på min hållning nu, jag har vetat det länge och nu är det dags!


Kommentera inlägget här :