Tisdag på 92an

publicerat i Vardag;

Tisdag har inneburit att även jag börjat känna mig hängig. Halsen svider lite och huvudet känns tungt. Trots detta tillstånd känner jag mig fruktansvärt frustrerad för att jag inte kommer iväg och träna. Vantligtvis när man känner sig hängig så vill man (jag) inte träna. Nu vill jag dock inget hellre än komma iväg.

Kanske om jag nu håller mig lugn och stilla idag så kan jag träna imorgon. *HÅLLER TUMMARNA*

Idag har vi varit ute och flängt en del. Jag har hunnit med ett besök hos kiropraktorn som kommer att bli min bästa vän de närmsta 18 veckorna. Jag ska nämligen gå till honom 2 gånger i veckan i 6 veckor framöver och därefter 1 gång i veckan i 12 veckor. Efter de första 6 veckorna ska vi göra en mätning på nacken och min höft som ligger fel och se om det skett någon förbättring. Efter ytterligare 12 veckor så gör vi en till röntgen för att se om vi lyckats förbättre min hållning och framför allt huvudets och nackens position.

Jag hoppas verkligen att detta kommer att hjälpa nu. Jag kommer att göra ALLT i min makt för att förbättra min hållning nu för efter att ha sett de där röntgenbilderna så ser jag var jag kommer att vara om 40 år. Om jag inte gör något så kommer jag förutom att ha fruktansvärt ont också leva som en sån där gamling som bara kan titta nedåt. hahah, nä så illa kanske det inte kommer vara men det är ju fan inte sexigt som min nacke ser ut nu alltså.

Tydligen kan han se på ryggraden på röntegenbilderna att det inte har satt några permanenta spår på skelettet än tack vare att jag fortfarande är så ung. Så det SKA gå att fixa. Jag hoppas att han har rätt och ska fixa detta nu!

Vi hann med en liten picknick på vår lilla altan på framsidan innan vi skulle iväg på nästa äventyr jag berättar mer om senare. Det var typ 10 grader varmt ute idag så vi njöt lite av de få solstrålar Redmond hade att bjuda idag!

Kommentera inlägget här :