Träning, träning och bad

publicerat i Ego;

Igår var jag på ett så galet roligt pass på gymmet. Fredag kvällar på Pro club är lite galet, på ett riktigt bra sätt.
Det finns massa roliga klasser att gå på och igår var jag på ett Burlesque pass. Lite dans aerobic med sexiga inslag.
Bara tjejer är välkomna och hon som ledde klassen var helt fantastiskt engagerad och entusiasmerande att man inte kunde annat än ge järnet.

Efter det passet så gick jag och den andra svenska tjejen jag var där med till det spa som tydligen finns i tjejernas omklädningsrum. Något jag helt missat och något jag definitivt kommer att återvända till så snart jag får tid. Jag var ju lite ledsen över att det inte fanns någon bastu på det där stället som för övrigt är fantastiskt. MEN... såklart finns det bastu, bara inte i familjeomklädningsrummen som jag använder när jag har barnen med mig. (Som är alltid med tanke på att de är med mig hela tiden!)

Jag tror nog att denna fredagskvällsträning får bli en tradition nu.

I morse körde vi ett träningspass igen. 30 minuter galen crosstrainer som inte är någon crosstrainer, mycket jobbigare och mer effektiv och sedan 25 minuter på löpbandet efter det. Lite styrka och sen stretching. SKÖNT!

Sen blev det barnens tur att få vad de ville ha så det blev bad för hela familjen. Det är verkligen toppen att allt finns samlat på samma ställe. Tyvärr så freakade Lexie ur i omkläningsrummet och det va omöjligt för mig att klä på en skrikande och krälande Lexie så upplevelsen blev inte fulländad idag direkt. haha
Hon var förmodligen väldigt hungrig och trött för när vi kom hem så åt hon massor och sen somnade hon direkt.

Nu är alla nöjda och glada och snart är det dags att laga middag.

Hmm... fläskfilé, sötpotatis och sparris skall snart avnjutas. Kanske ett glas vin?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tessan:

Hej! Vilket coolt ställe ni verkar ha hittat! Blir lite avundsjuk, ok att dom " over there" verkligen maxar allt och det kan bli föör mkt, men ert gym låter ju helt fantastiskt som att man skulle kunna bosätta sig där, typ! :-)

Puss på er!

Kommentera inlägget här :