Tystnad

publicerat i Seattle;

Nu kommer det bli tyst på bloggen några dagar förmodligen.

Imorgon bär nämligen flyttlasset av från det temporära boendet till vårt mer permanenta boende här i staterna. Det känns så gudomligt skönt, även fast dagen idag har känts mindre skön.

Migränen kom smygande igår kväll och oftast så släpper den under natten, men så inte i natt. Jag vaknade med en djävulusisk huvudvärk och som grädden på moset ville inte Leo väcka pappa och gå upp utan det var ju mig han ville gosa med.

Mamman kände inte riktigt samma lust till gos så jag gjorde iordning en tallrik frukt och satte på Cars 2 och gick och la mig igen. Det var inte alltför populärt så jag blev tvungen att väcka pappan och säga att jag var tvungen att sova vidare.

Efter 2 timmars extra sömn och piller så var huvudvärken borta men kvar var bomull i huvudet och snurr. Med denna sköna status var det bara till och börja packa.... För att sen ge oss iväg till det fantastiska varuhuset IKEA som är PRECIS lika roligt här en lördag som i Sverige en lördag, dvs som tjejen bakom oss i kön uttryckte det "A real pain in the ass"!

Efter många om och men lyckades vi fylla våra vagnar med lite av det nödvändiga vi behöver och då var sängar o fokus samt betala och även fixa hemkörning på alltihopa. Så imorgon mellan 9-13 kommer sängar och lite annat smått och gott till "vårt" hus. WOOOOP WOOOOOP!

Ja men jag började ju med att det skulle bli tyst här ja...
Det beror på att vi inte får vårt internet installerat förrän på onsdag. Som tur var blir TV kanalerna installerade på måndag förmiddag.

Ja nog ska det bli ett hem där borta snart.... snart.

Kommentera inlägget här :