11 Juli 2012

publicerat i Seattle;
Ännu en härlig dag med fantastiskt sommarväder. Nu börjar vi dessutom kunna njuta av livet igen.
Leos beteende räckte det med tre dagars noll tolerans för att förändra.
Han har hajat galoppen och är betydligt trevligare att ha med sig på sin färd i livet.
 
Lexie, ja hon är ju i "the terrible twos", det är bara att konstatera. Det blir ju dock betydligt lättare att bara ha en argbigga att hantera än två. Så just nu kan jag inte klaga på livet.
 
Måndag och tisdag har det varit preschool för barnen och de älskar det verkligen. Onsdag betyder dans och i nyinköppta steppskor och balett(skor?) gjorde Leo entré. Han lös som en stjärna under hela lektionen. Lexie är verkligen avundsjuk så att hon nästan blir grön i ansiktet så det blir bara till att anmäla henne till en danskurs på samma ställe till hösten. De har "creative dance" för 2-3åringar. Jag blir nog tvungen att köpa små balettskor till henne också...
 
Efter dansen åkte vi hem och packade alla strandgrejer vi har och lunchpicknick. Jag har köpt en brödmaskin för 50 dollar på amazon som jag satte igång på ett "fast bake" innan vi drog till dansen. Väl tillbaka hemma doftade det ljuvligt i huset och vi gjorde lunchmackor på nybakt bröd. Skulle nog kunna känna att jag är värd en 10 poängare där som hemmafru/bullmamma.

Väl på stranden hade vi det ljuvligt. Barnen lekte fantastiskt i strandkanten. Lexie vågar inte gå i så mycket efter en vurpa hon gjorde på stranden i helgen, men hon är inte rädd så länge hon slipper gå i så långt. haha
 
Leo som älskar att bada och simma precis som sin mor fick idag ett utbrott i vattnet. Han såg hur alla större barnen simmade och försökte göra likadant själv men bara sjönk efter en liten stund och kom ingenstans. Då ställer han sig upp och skriker "JAG KAN INTE, JAG KOMMER ALDRIG LÄRA MIG SIMMA!!!!!"
Han har knappt övat eftersom han precis har kommit till stadiet att han faktiskt vill öva. Jag skrattade lite ochs a att vi allt får öva lite till.
 
Nu är vi hemma och jag är lite rödflammig... när ska jag lära mig att man ska smörja in sig ordentligt och inte bara lite här och där!?!
 
Totte ringde precis och sa att han är på väg hem vilket är rekordtidigt så nu är det bäst att jag sätter igång och funderar ut middag!
 

Kommentera inlägget här :