3rd

publicerat i Seattle, Vardag;
Härligt att ni börjar läsa när jag skriver!
 
Vi har haft en bra dag med träning/preschool och sedan fika hos en annan svensk mamma här i Seattle med två lite äldre barn. Jag behövde verkligen en dag med kaffe och prat så det passade perfekt. 
Barnen lekte och jag fick sitta och fika...
 
På eftermiddagen har jag och barnen mest tagit det lugnt. Sen bestämde jag mig för att jag inte orkade laga middag så jag beställde hem pizza och öppnade en flaska rött. 
Totte kom dock inte hem när han skulle så jag blev sittande ensam med pizza och rött. Mindre kul...
 
Det är "fredag" här idag med tanke på att det är 4th of July imorgon. Vi ska gå på parad och sen hem på BBQ till Julia med familj och flera andra familjer. Det ska bli spännande att uppleva en högtid man endast sett på film tidigare. 
 
Jag blir galen på att jag aldrig korrekturläser det jag skrivit. Det blir pinsamma språkmissar som inte är helt okej för någon som är utbildad lärare i svenska. Det är okej i bloggen då jag bara skriver rakt från hjärtat utan att tänka så mycket. MEN när det kommer en liten del i en tidning här som handlar om vem jag är och varför vi kom hit, då är det rent utsagt förfärligt pinsamt. 

Jaja, det är bara att glömma och gå vidare. 
 
Nu ska barnen få bada och sen hoppa i säng. Så även jag tror jag. 
Jag har haft ett par tuffa dagar nu som gjort mig helt mentalt slut. Bland annat min huvudvärk... men sen lite annat smått och gott. Inget allvarligt, absolut inte. Mer bara frustrerande saker som att jag väntar på ett svar från vår landlord som gör att jag får magkatarr. 
 
 

Kommentera inlägget här :