Att få tiden att räcka till

publicerat i
 
Att få tiden att räcka till är inte det lättaste just nu.
Jag och barnen har fullt schema i stort sett hela tiden och ibland blir det lite väl mycket.
Vi bokar inte in något tråkigt och det är den enda anledningen att vi orkar med tror jag.

Barnen och vi har dessutom fått en dålig vana att vara vakna lite för länge på kvällarna. Oftast är det ingen fara när vi inte har planer på förmiddagen. När vi har det blir det väldigt jobbigt att gå upp på morgonen.
Det positiva med våra nätter är att barnen numer sover hela nätterna i sina egna sängar. Leo har inte längre någon madrass på golvet i vårt rum och det betyder även lite bättre sömn för mig. Så det ska jag inte klaga på.
 
Igår hade jag ett helt galet migränanfall som höll på att knäcka mig totalt.
Jag har fått migränmedicin av min läkare nu som ska vara jättestark och ta bort migränen helt om man stoppar den direkt. Jag tog första tabletten så fort jag fick känning av att det skulle bli jobbigt.
Det blev bara värre och värre så jag tog en till.

Leo skulle och prova på att rida Voltige med sin bästis Julia på eftermiddagen så jag kände verkligen att huvudvärken var tvungen att försvinna. Vi var dessutom bjudna till en annan familj på middag på kvällen så jag tänkte positivt att jag nog mådde bättre än jag kände mig. Så vi åkte trots min huvudvärk till ridningen. I bilen på vägen dit inser jag att jag behöver ta en tablett till även fast värken just då var hanterbar och som jag trodde var på väg att bli bättre.
 
På slutet mot ridlektionen var huvudvärken tillbaka, inte med full kraft men väl där.
På vägen hem började tårarna trilla ofrivilligt när värken bara tilltog i styrka och när vi ÄNTLIGEN kom hem så la jag mig på soffan och blundade. Sen rörde jag mig inte ur soffan på 4 timmar. Då började det kännas bättre. Barnen var otroligt duktiga tills Totte kom hem! De lekte relativt tyst runt mig och var nöjda om jag bara svarade ja eller nej på en fråga då och då.
 
Aja, idag har det varit lördag och vi har njutit av familjetid trots att jag var galet migränbakis. Förmiddagen spenderade vi i Redmond Town Center och deras Farmers Market. Vi köpte färskpotatis och lite annat smått och gott. Sen på eftermiddagen hade jag ridning. Jag tycker att det är fantastiskt kul att rida, men jag är inte direkt någon naturbegåvning. Så jag ska öva lite mer tänkte jag.....
 
 
 

Kommentera inlägget här :