Typiskt mig?

publicerat i Ego;
 
Jag har letat efter stall och ridskolor i vårt närområde de senaste månaderna. Dels till Leo men framför allt för att hitta någonstans där jag skulle kunna börja rida.

Rida är någonting jag ALLTID har velat göra. Jag älskar djur och det är något magiskt med hästar. När jag sedan började rida på ett ställe här i närheten nu i somras så kände jag ganska direkt att jag inte var någon naturbegåvning på detta. Först kände jag för att ge upp för att det kanske ändå inte är "min grej".

Efter lite moget övervägande och samtal med en god vän så bestämde jag mig för att jag ska fortsätta! Jag kände dock att jag måste hitta ett bra ställe att rida på. Någonstans där de tar vuxna nybörjare på fullaste allvar och där man inte ska känna sig "dum" för att böra rida nu. Jag har svårt för känslan av att känna mig som fel person på fel plats och det var precis så jag kände på det stället jag började rida på. Jag har även ett stort behov av att hitta något att fokusera på som är "bara" mitt. Jag har självklart träningen men jag behöver något mer än det.
 
Efter MYCKET googlande så hittade jag äntligen ett ställe som jag tyckte verkade både proffsigt och inbjudande. Med tanke på att jag inte är mycket för att ringa nya människor så var deras kontaktformulär via hemsidan även inbjudande.

Jag skickade ett mail i fredags och i lördags fick jag svar av ägaren. Idag måndag var jag på en tour av hela stället som innefattade 4 stall och mängder av arenor att rida på. Hon som visade mig runt var den som har hand om allt administrativt på gården. Hon visade sig vara helsvensk i stort sett. Både hennes farmor och farfar och mormor och morfar var svenskar som tog båten över hit. Hon pratade svenska som barn, men efter att alla far och morföräldrar gått bort så tappade både henne och hennes föräldrar svenskan mer och mer.

MEN... nu var det ju inte det jag skulle berätta.

Stället var fantastiskt fint och låg otroligt vackert. Ägaren och den andra kvinnan jag fick träffa var underbara och jag ska på min första ridlektion med ägaren själv på fredag.

Vad är då typiskt mig i allt det här. Jooo... jag har såklart hittat stallet där Bill Gates dotter har sin häst och där familjen Nordstrom som är ägare till den stora varuhuskedjan Nordstrom har sina hästar.
Hur lyckas jag pricka in den förmodligen mest exklusiva ridanläggningen i Nord västra USA?
Man tar väl sedan dit man kommer antar jag!;)
 
 

Kommentera inlägget här :