sol, bad och härliga tider

publicerat i
 
Veckan har varit riktigt bra.
Jag och barnen har njutit av riktigt sommarväder. Vi har badat, lekt i parken, badat lite till och såklart hoppat studsmatta och njutit av goda vänners sällskap. Leo och hans bästis Julia får inte nog av varandra och Leo pratar konstant om henne. Han vill gärna att de ska leka JÄMT. Roligt med tanke på att jag trivs väldigt bra med mamma Amanda, men lite jobbigt med tanke på att det inte finns en chans att man kan umgås så mycket som de skulle vilja. 

Lexie skulle nog vilja gå på preschool varje dag. Hon frågar varje morgon nu om hon får åka till preschool. Stackars barn som lever med föräldrar som vill lägga pengarna på andra saker än förskola.
 
Jag tog träningsledigt onsdag och torsdag. Hade lite ångest först men galen träningsvärk så vet inte ens om jag hade kunnat träna så som jag ville. Idag på förmiddagen blev det dock träning igen. Med full fart hemma hos Amanda med vår alldeles egen PT Anna som körde slut på oss med ett 45 minuters svettigt corepass.
 
Härligt härligt, men jobbigt jobbigt!
 
På eftermiddagen har jag mest tvättat, städat och varit och handlat med barnen. Sen har jag surfat runt för att hitta någon weekend get away för oss. Hittade massor med härligt men de flesta mysiga ställen med sjyssta hotell var redan slutsålda. Så det blev ingen spontan get away den här helgen.

Det ösregnar utanför fönstret och ska fortsätta så under morgondagen så jag anar att det blir någon slags inomhus aktivitet imorgon. Vi får väl se vad vi hittar på!
 
Något roligt är att Leo har blivit antagen till Svenska skolan här i höst. De har undervisning 3 söndagar i månaden. Det tror jag att han kommer tycka är jätteroligt. Då får man även möjlighet att träffa svenskar som bor i andra delar av Seattle än East side där vi mest håller till.

Lexie får vänta i ett år till, sen blir det även hennes tur. Jag känner att Lexie kommer att lacka ur snart för att hon inte får gå på alla roliga aktiviteter. Jag MÅSTE hitta något till henne, men vet inte vad bara. Vill att det ska vara något riktigt bra, men hon är ju bara två år.....
 
Så här ser det ut i parken när det är varmt ute. Då leker alla barnen i fontänen som är gjord för vattenlek.
 
 
 

Kommentera inlägget här :