dagen före dagen

publicerat i FitnessFighten;

Vi byter fokus här inne ett tag.
Från mitt relativt händelsefattiga liv här i Seattle till att fokusera på mitt fokus på hälsa här i Seattle.

Jag sköter mig redan fruktansvärt mycket bättre än tidigare och jag väger nu 1 kilo mindre än jag gjorde i Sverige när jag tränade som hårdast. Jag hade gått upp ungefär 4 kilo under flyttmånaderna och fram till vågen kom fram hit till Kirkland. Det var inte så hemskt som jag trodde att det skulle vara så jag kände mig rätt nöjd.
Jag började dock känna på kläderna att det inte var ok!

Sedan dess har jag tränat minst 4 gånger i veckan och försökt öka på vardagsmotionen. Jag har alltså förlorat 5 kilo sedan i Januari och lagt på mig ganska mycket muskler. MEN... nu står det still. Jag har tappat motivationen vilket gör att jag inte riktigt sköter maten på samma bra sätt som tidigare. Jag tränar fortfarande bra men har tappat lite av den där styrkan att hela tiden öka på vikter och takt osv osv.

Jag har hört talas om fitnessfighten ett tag och varit lite sugen. Det är inte helt lätt när man har två små barn som är fruktansvärt kräsna när det gäller mat och en man som visserligen precis som jag älskar mat men inte heller tycker att det är roligt att dra ned på maten. Träningen känns inte som ett problem. Jag ska fixa ett par hantlar idag så att jag kan träna hemma men jag tror annars att jag kommer lyckas med en timme på gymmet varje dag. Jag gör det ju på sätt och vis redan utom på helgerna och helgerna är inget problem, det har bara varit lathet som satt stopp där.

Upplägget är 30 dagar av strikt kostschema. Inget socker, sötningsmedel eller tillsatser. 1500 kalorier uppdelat på 5-6 mål mat. Under den vakna tiden ska man äta var tredje timma.
Det är ett speciellt träningspass 1 timme om dagen som är både cardio och styrketräning upplaggt i ett program som förändras lite varje dag.
Jag kommer att köra dubbla pass minst två dagar i veckan med tanke på tennisen jag ska göra måndag och onsdagkvällar. Då får jag tillåtelse att lägga till 300 kalorier på min kost.

Hur ska jag klara dessa 30 dagar:

- Jag är i full gång med att göra matlådor för hela veckan så att jag inte behöver fundera över vad jag ska äta.

- Jag ska försöka göra FF passet det första jag gör på morgonen så att det inte heller där finns några funderingar.

- Så fort jag blir sötsugen ska jag borsta tänderna. (finns inget äckligare än att äta när man har borstat tänderna!)

- Jag har Hawaii som kortsiktigt mål. (Jag måste hela tiden har i huvudet hur jag ser ut i baddräkt/bikini idag och hur jag vill se ut!)

- När jag känner för att äta junk food eller köpa något godis ska jag istället köpa något som fokuserar på mitt utseende eller välmående. Kan vara en kräm eller något smink eller doftljus eller något som jag vanligtvis inte lägger pengar på.

Hur ska jag bibehålla detta efter 30 dagar:

- Jag ska fortsätta att träna minst 5 dagar i veckan och har fått ett kanonupplägg av en PT här.

- Jag ska fortsätta tänka på vad det är jag stoppar i mig och tänka på konsekvenserna av eveutella val.

- Jag har ett fortsatt mål i sommar att komma i en viss klänning på ett visst bröllop.



Ja sist men inte minst. Detta kommer att bli sjukt tungt, men jag SKA klara det.

Kommentera inlägget här :