Känslor mellan barn

publicerat i Leo;

Leo har haft tur här borta!

Men Leo han är kär. Han har haft turen att träffa en underbar liten tjej som han gärna vill leka med jämt.
När man frågar Leo vad han vill göra, så svarar han att han vill leka med Julia.
Oavsett tid på dygnet så vill han leka med Julia.

I morse var han så söt. Vi satt vid frukostbordet och pratade som vanligt och så började Leo prata om tjejer och killar. Han har ingen riktig koll på det där. Han vet skillnaden på pojke och flicka, men tjejer och killar har inte gått in riktigt än. Han kallar alla för tjejer och folk han tycker om är hans tjejer.

Så frågade vi honom i morse om han var kille eller tjej, han tyckte att han var tjej. När vi förklarade att killar har snopp och tjejer snippa så insåg han att han var kille.

Sen säger han helt plötsligt, "tjejerna sitter inte på stolarna" och pekade på två lediga stolar vid bordet. Då frågade jag om det brukade sitta några tjejer där, men det brukade det inte.
Då säger Totte att där kan din tjej och Lexies kille sitta i framtiden. (Hetronormativt, jag vet!;) )
Leo lyser upp direkt och säger.... "Åhhh där kan Julia sitta, hon är min tjej!"

Min söta lilla kille, helt klart kär för första gången. Inte mindre verkligt eller viktigt än någon annan förälskelse i livet tycker jag. Fantastiskt sött.
Deras förhållande är inte alltid en dans på rosor då de bråkar en hel del. MEN kärlek börjar ju med bråk sägs det!



Kommentera inlägget här :