9 funktionella tår

publicerat i
 
Det händer för mycket för att kunna hålla er uppdaterade. Samtidigt så har denna vecka gått galet långsamt med sjukdom och annat sorgligt.

Nu är jag dock på benen, (dock inte alla 10 tår på marken) igen efter penicillin och ögondroppar mot bihåleinflammation och ögoninflammation. Jag har sett ut som ett monster under början av veckan så det var ju synd att Halloween inte var denna vecka.

Ja så vad hände med tån då? jo den slog jag i en stol när jag skulle gå och sätta mig i soffan. Stolsbenet måste varit galet vasst för en bit av min pektå försvann.... Nu gör det rätt ont och jag får lite rysningar när jag tänker på att stoppa den foten i en löpsko. Så vi får väl se när jag lyckas med det.

Denna vecka har jag varit totalt utan träning. Det känns sjukt jobbigt! Jag känner ångesten och rastlösheten konstant närvarande utan att kunna göra något åt det.

Ikväll skulle vi dessutom på ett HALO event med Tottes jobb. Spelet är färdigt och det är snart dags för release. Jag fick dock stanna hemma och passa barnen medans älsklingen fick gå på fest utan mig.
 
Nu kan jag inte annat än toklängta till på fredag då min underbara moster och hennes man och mina fantastiska kusiner Emy och Sara kommer och hälsar på. De stannar här en vecka och den veckas ska utnyttjas till 200% med massa mys, shopping och fika!
 
För att byta ämne totalt och fokusera på mina underbara barn så mår de toppen.
Leo visar dagligen upp nya talanger när det gäller att rita och skriva. Jag förstår inte hur en liten människa kan snappa upp saker och ting så fort.

Lexie har börjat gå på toaletten. När vi är hemma har hon inte längre någon blöja och på kvällen idag sa jag till Totte att jag var så stolt över henne för att det inte hänt en enda olycka. 10 minuter senare kissade hon på sig. Trots detta är jag otroligt stolt över henne. Jag är dock inte riktigt redo för att ta bort hennes blöja än på långa vägar känns det som. Hemma får hon gärna gå utan och hon är duktigt på att gå på toaletten själv. Vi får väl se om hon totalvägrar blöja snart. Det skulle inte förvåna mig. 
 
Leo har börjat få riktigt jobbiga eksem igen. Vi smörjer och smörjer och så länge jag kommer vi smörjer både morgon och kväll så håller det sig okej. Glömmer vi en dag så är han helt sårig dagen efter. Lilla skrutt. Han är otroligt duktig på att inte klia. Det är på nätterna han kliar och det är ju ganska svårt att undvika. Om någon har några tips förutom heltäckande kläder där eksemen sitter så får ni gärna hojta till.
 
Nu ska jag njuta av en kväll i min ensamhet med mina serier. Det är visserligen inte så stor skillnad mot vad det brukar vara. Jag brukar ju titta på mina serier när Totte är hemma också. Jag funderar dock på att poppa lite popcorn för att festa till det.

Barnen måste bara somna först......
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Cissi:

Hej,

Vet inte hur jag hittat din blogg men jag bor också i Seattle och tittar in hos dig ibland. Såg att du skrev om Eksem och undrar om du provat Sudocream? Finns inte att köpa i affären men Amazon har den. En engelsk produkt och vi tycker att den är enormt bra emot typ allt:)

Svar: Hejsan!
Hade helt missat din kommentar eftersom jag inte varit inne och bloggat på så länge. Va roligt att du har hittat hit och läser när jag skriver!

Hur länge har du bott i Seattle? Hur kommer det sig att ni är här?
Tack snälla för tipset om Sudocream. Det ska jag kolla upp direkt!

/Johanna
Johanna

Kommentera inlägget här :