Hösten

publicerat i
Nu kommer nog hösten på riktigt till Seattle imorgon. Det ska regna... Det är vi inte helt vana vid här just nu så det ska nästan bli lite skönt. 
 
Denna vecka har präglats av en ordentligt förkylning för Lexie. Hon har varit pigg och glad, men galet snorig. Idag är snoret i stort sett borta så det är vi tacksamma för. 
Denna vecka har vi gjort det mest nödvändiga och inte mycket annat. Jag har suttit med fotoboken om Lexies andra år. När jag väl sätter igång med ett projekt som fotoböckerna så slukar det hela mig och igår satt jag precis HELA dagen förutom när Lexie dansade, när jag lagade mat, när jag lekte med barnen och alla andra tillfällen under dagen då man inte kan sitta framför datorn. 
 
Idag har jag bara hunnit sitta en timme men den börjar bli färdig! Fantastiskt skönt känns det. 
Det som känns om möjligt ännu skönare är hur mycket vi hunnit med under Lexies andra år. Vi har varit i Frankrike och hälsat på barnens kusiner där. Vi har spenderat en höst full av akviteter och avsked i stockholm. Vi har flyttat till Redmond där vi hunnit bo på 3 olika ställen. Vi har byggt upp ett bra liv här borta. Vi har varit på Hawaii och haft influensa. Vi har varit i sverige på semester och sist men inte minst har vi haft en helt underbar sommar här. 
Underbart att få lite perspektiv på livet när man gör de där böckerna. De där stunderna när jag inte tycker att det händer så mycket i livet, då kan jag titta tillbaka och se hur fel jag har. 
 
Båda barnen har hunnit med och dansa denna vecka. Leos klass har börjat träna på dansen till sin uppvisning i december. Leo är helt fantastisk under lektionerna nu. Han koncentrerar sig för att göra precis som han fröken gör. Det ska bli så gulligt att se dessa 3-4 åringar på uppvisningen sen med scenkläderna de syr upp. Ja till tjejerna that is. Killarna får köpa ett par svarta kostymbyxor och en vit skjorta. Sedan är det en mamma i gruppen som har tagit på sig att göra croussage till killarna som matchar tjejernas prinsessklänningar. 
 
Nu ska jag pussa på mina barn lite till innan jag ska gå och lägga dem. 

Kommentera inlägget här :