Saknar er!

publicerat i
Just nu känns det så märkligt att skriva här i bloggen.
 
Jag lever ett liv som jag inte kan annat än trivas med här borta, MEN det är något som saknas.
Jag saknar familj, vänner och vissa platser like crazy.
Hade jag haft de ekonimiska resurer som behövs hade jag tvingat Totte att vi skulle åka nordöst över jul. Tyvärr är det nog omöjligt. Men jag önskar önskar önskar att det var möjligt!
 
Livet rullar på som det ska. Det händer otroligt mycket med barnen just nu. Leo pratar på och skämtar så att man varje dag får skratta gott åt och med honom. Han är även otroligt medveten på vad som händer med och kring honom. Vi får börja passa vad vi säger runt honom...
Som nu på kvällen så började han blöda näsblod. Jag tog hand om det och allt var lugnt varpå jag säger lite till Totte i förbifarten att Leo får sova i vårt rum i natt utifall att det händer igen.
 
Några minuter senare så undrade Leo varför det skulle börja blöda igen och varför han började blöda osv osv.
Lilla skrutten. Då hade jag inte ens uttalat orden att han kunde börja blöda näsblod igen.
Det är i sådana här stunder som jag inser hur stor han börjar bli. Min lilla kille har blivit stor...
Han är även extremt omtänksam mot Lexie och mot oss.

Lexie är för det mesta störtskön. Hon pratar och busar men har även ett hett temperament som både sin mor och far. Herregud vad vi kommer få att göra med henne. Hon älskar att vara i sociala sammanhang och trivs allra bäst när livet går i full fart.
 
Jag är i en liten ensamvargsperiod. Jag önskar att jag hade lite mer tid att träna annars så trivs jag så bra. Jag har extremt behov av min ensamhet dock. Det är nog därför längtan efter familj och vänner börjat komma mer och mer, för att jag tar mig tid att tänka och reflektera. Det är inte alla perioder i mitt liv som jag trivs med att tänka och reflektera. Det har de senaste åren varit rätt jobbigt när tiden funnits pga allt som hänt de senaste 4 åren.
Nu känner jag mig dock genuint lycklig och kan inte annat än känna att behovet av eftertanke kommer rätt lägligt. Hösten är här och man behöver inte ha dåligt samvete för lata dagar inne framför brasan med en kopp te i handen.

Nog om detta. Nu ska jag kolla på något avsnitt av någon serie och sedan ska jag sova. Imorgon blir det svenska skolan och förhoppningsvis något kul på eftermiddagen!
 
 

Kommentera inlägget här :