Vändningar

publicerat i
 
Det är helt märkligt att livet kan ta sådana vändningar hela tiden. 

Min farmor somnade in förra fredagen. Otroligt sorgligt men samtidigt så är min övertygelse att detta var det bästa som kunde hända henne. Nu har hon fått ro och förhoppningsvis får mamma och Nicke lite gott sällskap!
Jag trodde inte att detta skulle ta så hårt på mig. På sätt och vis så är det löjligt enkelt att bara leva sitt liv vidare utan större påverkan. Samtidigt så blir det ENORMT ensamt de stunder då hjärnan och kroppen inte har något annat att fokusera på. Sorgen är ständigt närvarande, men att sörja ensam är inte samma sak som att få vara i närheten av andra som känner samma sak som än själv. 

Samtidigt som allt detta händer så ska vi sälja vårt hus i Sverige på distans. Pappa får agera spindeln i nätet och ha sina tentakler utspridda för att hjälpa till. Även där känner jag mig lite lätt maktlös. Även här är det dock lättare att försöka inte bli för stressad. Vi kan inte göra något annat än det vi gör just nu. Huset ska bli sålt, så är det bara!
 
PÅ DEN POSITIVA SIDAN:
 
Min älskade vän Hannah har bokat världens upplevelse till oss i sommar. Vi ska åka till London över några dagar och gå på festival. Justin Timberlake är stora huvudgrejen, men även en av mina andra stora favoriter kommer också dit, John Legend. 
Hon har bokat några sjyssta VIP biljetter där det ingår dricka, mat och annat härligt hela dagen. 
Hjälp vad jag längtar. Det är helt galet. En tjejhelg i London med champagne, grym musik och fantastiskt sällskap. Woop woop!
 
Denna vecka har jag skött min träning helt okej. Måndag - löpning, Tisdag  -  Lång powerwalk på morgonen med hunden + lite enkla coreövningar på kvällen, Onsdag - Löpning. Känner tyvärr av mina benhinnor lite nu så beroende på hur jag känner imorgon så får vi se om det blir någon långpromenad eller bara massa styrkeövningar hemma. 
 
Maten har jag inte skött exemplariskt. Av någon anledning så tar matdjävulen över. Jag är inte sugen, men äter ändå. Det är som en förbannelse!
 
Resten av veckan är fullt upp. Jag och barnen har aktiviteter varenda dag och det är härligt. Vi har dessutom inflyttningsfest på lördag. Ska bli så kul att få hem lite folk och bara ha lite kul för en kväll. 

Ett uppdaterande inlägg återigen. Ska jag någonsin få arslet ur och börja blogga som jag egentligen vill igen...?

Kommentera inlägget här :