Nu kör vi!

publicerat i
 
De senaste månaderna, ja sedan maj kan man väl säga så har jag ätit så otroligt dåligt. Jag har inte haft någon som helst känsla för att vilja äta nyttigt igen heller. Jag har sett hur kroppen återigen förändrats åt det negativa hållet och jag har inte alls känt att jag har velat förändra mitt beteende. 

För ett par veckor sedan så började huvudet ändra sig. Jag började få cravings efter gurka och tomat, jag kände återigen att nu är jag redo. 
 
Träningen är svår att få till. Jag har varit sjuk i 7 veckor, när jag inte varit sjuk har barnen varit sjuka. Min plan att barnen skulle vara på förskolan på gymmet 3 dagar i veckan har inte alls gått. Nu finns det dock ingen återvändo. 
Jag har som mål att springa en halvmara under våren. För att kunna göra det så måste jag träna och inte minst springa. 
 
En tjej här i Seattle har kört fitnessfighten i Januari och jag var på väg att anmäla mig till januari jag också, men blev ju sjuk. 
Hon och flera andra har dock motiverat mig enormt så nu har jag anmält mig. Inte till fitnessfighten, känner inte att jag behöver tävla igen. MEN, jag har anmält mig till run4fun som är i stort sett samma sak men med fokus på löpning, stabilitet och funktionell stretching i övningarna. PRECIS vad jag känner att jag behöver. 
 
Igår började jag min detox. No more sugar! 
 
1 Februari drar det igång och jag är sjuuukt taggad. Jag ska försöka ha ett helt annat tankesätt denna gång när det gäller maten. Jag ska fokusera på allt gott jag FÅR äta istället för att tänka på allt jag INTE får äta. 
Jag kommer inte att väga allt exakt, jag kommer att köra på min känsla. Jag ska äta precis som jag skulle kunna äta till vardags framöver. 
Jag kommer denna månad att ta bort ost och mjölk ur min kost men behålla lite smör på hårdbrömackan. Mjöl är något jag aldrig kommer kunna sluta med helt. Så det får komma tillbaka sedan. 
 
Jag kommer att försöka träna på gymmet varje dag, MEN jag ska försöka att inte få ångest för den dagen det faktiskt kaosar och gör så att jag inte hinner. Jag KAN träna hemma. 
 
Japp, nu vet ni. 1 februari kör jag! 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lollo:

Heja heja!
Låter som en bra inställning att fokusera på det man får och inte bara tvärtom! Har inte heller kommit iväg efter bebben. Men idag kommer svärmor över, så man kanske skulle iväg till gymmet.... :)

Kommentera inlägget här :