Ren lycka!

publicerat i
 
Lexie ÄLSKAR att dansa. Jag tror att hon skulle vilja gå på dansklass varje dag här borta. Hon lever ut och får vara busig på ett strukturerat sätt. En annan stor del av varför hon älskar att dansa är att hon får titta sig själv i spegeln i 30 minuter i sträck. Framför allt tror jag att hon känner sig så fin i sina danskläder. 
 
Idag var det en speciell dag på dansen. Det var dags för den årliga fotograferingen för alla dansare. Dessa bilder tapetserar de sedan hela korridorerna med i studion. 
Lexie och hennes små kompisar fick sina recital dresses för några veckor sedan. Jag hade inte beställt någon eftersom vi ska åka till Sverige och missa den stora showen. MEN, de hade sytt upp en till henne och när hon prövat den så kunde jag inte annat än att köpa den. Det var bra, med tanke på dagens aktivitet. 
 
Då fotograferas hela klassen i sina klänningar och håruppsättningar. Jag hade flätat hela Lexies hår kvällen innan så när hon vaknade i morse och vi tog ur alla flätor var hon mega poofie. 
Egentligen ska ballerinor ha helt slickade håruppsättningar, men med tanke på att detta inte var någon uppvisning utan en fotografering tog jag lagen i mina egna händer och gjorde så att hon fick en lite vildare frisyr. 
 
Efter fotograferingen frågade jag om jag kunde få filma när de gjorde uppvisningsdansen de sedan ska ha på showen. Det fick jag självklart. 
HELT FANTASTISKT! 
Hon är helt ljuvlig min lilla älskade dotter. Jag är helt klart partisk, men hon är för SÖT!
 

Kommentera inlägget här :