Semester vid horisonten

publicerat i
Nu börjar det kännas att semestern hägrar. 
Det är alldeles för mycket att göra, på alldeles för kort tid. 
Igår hade Leo sin sista gymnastiklektion,d e har bara varsinn balettlektion kvar, jag har alldeles för mycket kläder att tvätta, jag har alldeles för många lösa trådar att ta tag i...... 
MEN.....
 
Om endast 11 dagar bär det av mot 2 månader i Sverige. 
 
Förra sommaren hade jag varenda dag planerad i stort sett med tanke på att jag jobbade lite. Denna sommar har jag endast några få saker planerade och det känns så otroligt skönt. Jag och barnen ska verkligen ha semester nu. Vi ska göra det som faller oss in och njuta av långa promenader tillsammans med morfar. 
Jag ska förhoppningsvis njuta av lite spontana middagar med fina vänner. 
 
Jag längtar! Samtidigt måste jag säga att min egen sverigeresa i april har tagit udden av min längtan. Ganska så skönt faktiskt!
 
Jag håller just nu på att planera lördagens kalas för fulla muggar. Jag och Totte har bestämt oss för att göra tårtorna själva. Det kan bli svårt med tanke på att det inte finns färdiga tårtbottnar här. Jamen då är det väl bara att baka egna tänker ni och så är det ju. 
MEN vi har inte haft en fungerande ugn på ett par månader. (FRÅGA INTE!)
Så vi får se hur jag ska lösa detta. 
 
Nu ska jag lösa lite andra logistikproblem innan jag sätter mig med min eftermiddagskaffe. 

Kommentera inlägget här :